18 Ocak 2010 Pazartesi

KAYSERİ

Kayseri mantısı

Teşekkürler Pegasus, sayenizde sadece 20 tlye Kayseriye gittik ve döndük. Aslında ilk plan Kapadokya civarına gitmekti ama soğuk hava ve yorgunluk ağır bastı biz de Kayseri'yi gezdik, gördük ve bol bol yedik.

Şehirmerkezinde Almer otelde kaldık ki dışarıdan bakıldığında çok güven telkin etmese de gayet temiz odaları ve lezzetli kahvaltısı ile iyi bir seçim yaptığımızı düşünüyorum.

Kayserinin gereklerine uygun bol pastırmalı bir kahvaltıdan sonra otel görevlilerinin taksiye binin telkinine uymadan paşa paşa biletlerimizi alıp halk otobüsü ile Fuar merkezinde bulunan Kadir Has Mimar Sinan müzesine gittik, Türkiye'de gezdiğim en modern müze olan bu mekana giriş ücretsiz, kapıdaki görevli size bir kulaklık ve bir aygıt veriyor ve siz hangi ekranın önüne gecerseniz o konuda 8 dakikalık bilgi alıyorsunuz.

Birinci kattaki ekranlar sizi Kayseri hakkında bilgilendirirken ikinci kat Mimar Sinan'a ayrılmış, bu keyifli ziyaretim esnasında bizden başka gezen kişi olmamasının nedeni umarım bu mevsimde Kayseri'yi ziyaret eden turist azlığındandır, yoksa çok yazık.

Müzeyi gezdikten sonra istikamet midemizin sesini bastırmak amacıyla daha evvelde methini duyduğumuz ''Ananın yeri'' oldu. Başlangıç olarak gelen adını yanlış hatırlamıyorsam Ananın tabağı bence süperdi.

Ana yemek olarak sipariş ettiğimiz Kayseri mantısı benim için biraz sulu olsa da eminim onun da fanatiği çoktur ve kağıtta pastırmayı da unutmamak lazım.