10 Aralık 2010 Cuma

ŞANLI URFA - KEBAPÇI KÖSE

Urfa Antep arası 140 km gayet düzgün bir otobanı var biz arada Halfetiye de uğramak istiyoruz ama Urfanın meşhur çarşısının Pazar günü kapalı olduğunu öğrenince Cumartesi kahvaltıdan sonra hemen Urfaya geçiyoruz, Urfa'da tercihimiz ucuz, temiz ve çok merkezi olan Hotel Arte , daha şaşalı bir yer isterseniz Kervan Konukevi ve El Ruha gözümüze çarpanlardan.

Çantaları bırakıp yürüyerek Haşimiye meydanına ilerliyoruz, pek çok Anadolu şehrinden daha gelişmiş ve hareketli geliyor Urfa bize, bir de her yerde nefis kebap kokusu hiç rahatsız etmiyor tam tersi etki yaratıyor. Her mekandan dumanlar tütüyor ızgaralarda biber ve kıpkırmızı domatesler.

Bu seferki durak Kebapçı Köse aslında lakabı olduğunu sora sora öğreniyoruz, Durak Kebap salonu yazıyor Kunduracılar çarşısındaki girişinde, yine mütevazi bir köşe bizden başka turist yok herkes hızla lavaşlara sardıkları kebaplarını yiyip kalkıyor, dolayısıyla bizim kadar meraklı da değiller, bizse merak içindeyiz ve kebaplar geliyor yanında da lavaşı. Yine ekmekle doldurma mideni diyor içimdeki ses akşamki lahmacunlara yer kalsın, patlıcan kebap bizim alıştığımız kadar sıcak değil tepsilerde dinlensin diye bekletiyorlar, daha sonra servis ediyorlar.

Pamuk gibi patlıcan ağızda eriyor ve nefis kebap yanıbaşında, çok iyi biliyoruz ki kebabı kebap yapan eti, Harranda otlayan kekikle beslenen kuzusu, koyunu.
İçimizdeki sesi def edip bir de domatesli kebap söylüyoruz bir daha ne zaman yeriz ki böyle güzelini.

Domatesli kebap
Her öğünden sonra bir bakkala yanaşıyoruz soda gerekli bize yoksa bu seyahat bitmez.