30 Aralık 2010 Perşembe

ŞANLI URFA - TARİHİ HANLAR SOKAKLAR



Urfa konusunu kapamadan yazdan kalma bir Aralık günü makinemize takılan
güzel resimleri de paylaşmak istedim.



Urfa kapalı çarşılarıyla meşhur, bakırcılar,baharatçılar, kumaşçılar
hepsinin ayrı bir kapalı çarşısı var.Mimari olarak bizim ilk dikkatimizi
çeken bu kapalı çarşıların Marakeştekilere benzerliğiydi, mimari neredeyse
bire bir aynı, motoruyla daracık sokaklarda hız yapan Urfalı gençler de
eklenince pek bir fark kalmıyor.



Beylerin de hanımlar gibi baş örtüleri var, hatta bazıları hanımlarınkinden de
gösterişli, rengarenk. Hatta o kadar fazla mor başörtülü bey gördüm ki
dayanamayıp bir satıcıya belli bir aşirete mensup olup olmadıklarını sordum
aldığım cevap ise daha ilginçti bu sene mor en moda renkmiş Urfa'da.



Ben Urfayı çok sevdim aslında dedemin doğumyeri ve uzun süre yaşadığı bir yer olmasının da kuşkusuz bu durum da etkisi var ama Urfalıların çok güleryüzlü ve misafirperver olması en büyük etken.














Hiç yorum yok: