4 Mayıs 2009 Pazartesi

TOLEDO

Uzun bir aradan sonra hala güneşi tam görmüş olamasak da yavaş yavaş herkes yaz tatili hazırlıklarını yapmaya başladı, henüz plan yapmamış olanlar için iki sene evvel gerçekleştirdiğimiz Güney İspanya seyahatini anlatmanın tam vakti olduğunu düşündüm.
Bir hafta süren bu seyahatten evvel ciddi araştırma yapıp bir plan cıkarmıştık bu plana göre ilk gün Madrid'e inip kiraladığımız arabayı alıp Toledoya gidecek akşam Cordobaya geçecektik, iki gece Cordobada kaldıktan sonra Sevilla ya varacak ve iki gece de orada kalacaktık, sonraki durağımız bu kadar koşturmadan sonra biraz dinlenip yüzebileceğimiz Marbella ve Fuengirola olacaktı daha sonra bir gece Granadada ve son akşamda Madrid'te konaklayıp İspanya maceramızı sonlandıracaktık. Toplamda 5 otel değiştireceğimizden en uygun fiyatlı otelleri bulmak için hostelworld ve trip advisorda gerekli çalışmaları tamamladık ve Avisten arabamızı kiraladık ( Araba kirası yaklaşık günlük 35 Euro ve konaklamalar için de yine yaklaşık adambaşı 25-30 Euro luk bütçemiz vardı)

Eylülün ilk haftası güneşli bir cumartesi Madrid'e vardık, ilk sürpriz Avis ofisindeydi. Ofisteki amca arabayı sigortasız kiralamamızın başımıza dert açabileceğini en ufak çizik veya kazada çok yüklü bir ücret ödeyeceğimizi söyleyerek bizi günlük 15 Euro sigorta ödemeye ikna etti, hesaba katılmamış bir masraf olan sigortayı ödedik sıra ikinci sürprizdeydi ellerinde küçük araba olmamasından dolayı bizi bir üst sınıfa upgrade etmişlerdi,bagajı kocaman Skodamızı alıp yollara düştük.
Toledo Sokakları

İlk durağımız olan Toledo Madrid'in 70 km güneyinde çok şirin bir turistik kasaba. Eski şehrin sınırlarını oluşturan surlara çok yakın bir yere arabayı park ettikten sonra karnımızı doyurup, başladık bu güzel şehrin sokaklarını arşınlamaya. Unesco tarafından Dünya Miras listesine de giren Toledoda ilk görülmesi gereken yer şüphesiz meydandaki katedral.
Katedraldan görüntüler

Katedrali ziyaret ederken tesadüfen denk geldiğimiz nikah töreninde, ağırlıklı kırmızı ve rengarenk şık elbiseleriyle İspanyol hanımlarını gördüğümüzde bu gezinin ne kadar renkli geçeceğini anlamıştık. İspanyollar her daim keyifli ve sıcakkanlı insanlar durum böyle olunca size sadece orada geçirdiğiniz sürenin tadını çıkarmak kalıyor.
Kuşbakışı Toledo

Öğledensonra turistik tren ile Alcazarın etrafını dönerek tüm şehre kuşbakışı bakma şansını da elde ettik. Yolunuz Madrid'e düşerse bence Toledoyu görmeden geri dönmeyin.