10 Mayıs 2009 Pazar

GÜZEL ÇİÇEKLERİN ŞEHRİ CORDOBA

Cordoba deyince benim aklıma çok güzel portakal bahçeleri ve çiçeklerle dolu küçük patiolar (Binaların girişindeki bol çiçekli avlular)geliyor.Cordobada her evin bir patiosu var, en büyük özellikleri ise saksıların duvara asılı olmaları.Her yıl en güzel patioyu seçtikleri bir de festivalleri var bu seneki 6-19 Mayıs arasındaymış.

Cordobaya gece 01:00 gibi yaklasık 5-6 saatlik bir araba yolculuğundan sonra varmıştık, hostel world'den buldugumuz Santa Ana hostel eskişehrin göbeğinde çok temiz bir yerdi.Odadaki tek sorun hiç penceresinin bulunmamasıydı ama gecelik 30 Euroya bu kadar iyi bir lokasyonda başka bir yer bulmamıza da imkan yoktu.

İlk gün sabah erkenden kalkıp hostele yakın bir cafede kahvaltı ettikten sonra dünyadaki en büyük camilerden Mezquitayı ziyaret ettik, günlerden pazar olduğu için sokaklar oldukça boş ve sakindi, kalan vaktimizi ise bu şirin şehrin sokaklarında dolaşarak ve tappas barları gezerek geçirdik.

Mezquitanın dış duvarları

Mezquitanın avlusu

Mezquitanın içi

Cordobada geç kahvaltı

Meşhur İspanyol soğuk çorbası Gazpaço

Ertesi gün Endülüs döneminin ihtişamlı örneklerinden biri olan Alcazarı gezdik.

Alcazarın girişi

Alcazardaki dev süs havuzları

Öğleden sonra rehber kitabımız(Lets go) sayesinde bulduğumuz bir çay evinde çay içip çok lezzetli elmalı kurabiyeler yedik. İspanyollar akşam yemeğini saat 21,00 den evvel yemedikleri için bizim yemek saatimizde yavaş yavaş şaşmaya başlamıştı, hava kararırken daha evvel gözümüze kestirdiğimiz bir restorana oturup tüm tappas çeşitlerini deneyerek Cordoba maceramızı sonlandırdık. Ertesi gün bir başka güzel İspanyol şehrine Sevillaya doğru yola çıkacaktık.

Çay prezentasyonu ve nefis kurabiyeleri

Çay evi

Tappaslara örnekler

Cordoba, Endülüs devrindeki ciddi rolu nedeniyle çok fazla tarihi yer gezebileceğiniz, güzel, orjinal ve Güney İspanya rotanızda mutlaka olması gereken bir nokta.