24 Mart 2009 Salı

SCHLICK KAYAK MERKEZİ

Her ne kadar kayak mevsimi (Türkiyede) bitmek üzere de olsa, size Türkiyeden çok daha uygun şartlarda kayak yapabileceğiniz yerleri de yazmak istedim.

Innsbruck , Avusturyanın güneyinde Almanya ve İtalyaya yaklasık iki saat uzaklıkta bir ufacık şehir, gelirinin çok büyük kısmını kenti çevreleyen dağlara gelen turistlerden sağlıyor. Burada kayak mevsimi Ekim sonu gibi başlıyor ve Nisana kadar devam ediyor ama yazın bile dağlardan kar eksik olmuyor, iki büyük buzula da yakın oldugundan yazın bile kayak yapma sansınız var.

Biz bu sene ikinci kez Innsbrucka gittik , sadece 175 tlye ( gidiş -dönüş) aldıgımız Lufthansa ucak bileti ile Munihe uctuk (fiyat şaka gibi gelse de 2009 Kasım ve Aralık için de hala yer bulabileceğinizi söyleyebilirim , Aralıktaki yolculugumuz için biletlerimizi geçen sene Temmuzda almıstık)

Münih havaalanından şehre inip tren garından Innsbrucka gecebilirsiniz yolculuk yaklaşık 2.5 saat sürüyor , ücreti de hatırladığım kadarıyla gidiş dönüş 60 Euro civarı idi. Daha ucuza tren bileti de zaman zaman bulabiliyorsunuz bunun için internetten obb linkini takip etmelisiniz.

Simdi esas mevzu olan Schlicke gelelim Innsbruckun yakınlarında tahmin edebileceğiniz gibi pek çok kayak merkezi var, bunların çoğu 5 yaşından beri kayak kayanlar için kolay pistler olsa da benim gibi 28 yasından sonra kayak ögrenenler için biraz zor bu yüzden biz genelde daha fazla seçenek sunan yerlere gitmeyi tercih ediyoruz.

Buz gibi bir Aralık sabahı daha evvel bahsettiğim buzullara gitmek üzere sabahtan yola cıktık, (Innsbruck merkezden tren veya otobüsle kayak merkezlerine varabiliyorsunuz) yaklaşık 1.5 saatlik otobüs yolculuğundan sonra Stubai Glaciere ulastık ( burası çok guzel bir yer bir başka yazıda uzun uzun anlatmak istediğimden kısa geçiyorum) girişte kayaklarımızı kiraladıktan sonra , pistlere gitmek için teleskiye bineceğimiz tarafa yöneldik ve herkesin tepedeki tvlerde birseyler takip ettiğini gördük, yayın almanca oldugundan bir ablaya durumu sorduğumuzda şiddetli rüzgar olduğu için iki - üç dakika içinde pistleri açıp açmayacaklarının belli olacağını söyledi ve biraz sonra pistlerin o gün açılmayacağı anonsunu duyduk. Kös kös otobüse geri döndük ve yerimizi aldık.Şehre dönerken bir yandan da acaba bu civarda kayacak başka bir yer bulabilirmiyiz diye düsünüyorduk ki aklımıza kıyafetlerinden kayak hocası oldukları çok belli olan amcalara danışmak geldi, iyi ki de danışmışız zira bize Fulpmes köyünde inersek shuttle la Schlick kayak merkezine gidebileceğimizi söylediler, biz de aynen oyle yaptık.

Shclick Shuttle

Otobüsten indik hemen durağın karşısında kayaklarımızı kiralayıp shuttle ile merkeze cıktık, resimden anlaşıldığı üzere Schlickte cok fazla secenek var ve pistler cok uzun ve keyifli, tepede çok güzel panaromik manzaraya da sahip bir restaurantları var, garsonların ve mutfak çalısanlarının %80 i Uşaklı dolayısıyla hemen sizi sahiplenip hangi pizza domuzludur, ne iyidir ne değildir anlatıyorlar. Bir de klasik nerelisiniz dialoğu yaşanıyor , selamlar iletiliyor(Innsbrucktada Türk olmayan taksi şöförü en fazla 5 tane dolayısı ile taksiye bindiğiniz de iyi akşamlar, iyi günler diye başlarsanız , bu arkadaş Türk mü , Avusturyalı mı polemiğinden çok çabuk kurtulabilirsiniz ; Sonuc %95 Türk çıkacak:)

Yine aynı arkadaslardan öğrendiğimiz kadarı ile Fulpmes köyünün üçte birini Uşaklılar oluşturuyor , durakta beklerken Uşak türküsü söyleyip önümüzden geçen genç kız karşısındaki şaşkınlığımızda bu şekilde açıklanmış oluyor.

Tepeye cıkarken

Schlick her zorlukta pistlere sahip ama ben yine de maviden başlayıp ordan kırmızılara geçmenizi tavsiye ederim zira oradaki mavi diye adlandırılan pek çok pist bizim kırmızı pistlerden daha dik. ( Bana mı öyle geldi acaba)

Bir başka dikkat edilmesi gereken husus ise liftlerin kapanış saati liftler 16,00 da kapanıyor ve bunun lamı cimi yok , 16:01 de lifte bindirmiyorlar ( tecrübeyle sabit aman ağbi gözünü sevim diye inatta etseniz lift sizin için çalışmıyor beni mecburen ambulansla indirdiler )

Yorgun argın tesisi terk etmeden önce ski passınızı girişteki alete okutup o gün kac km kaydıgınızı hangi yükseklikte kaydıgınızı süreleriyle beraber yukarıdaki sekilde alıyorsunuz, bir de yine otomata skipassınızı geri vererek depozitonuzu geri alıyorsunuz.

Bizim için çok keyifli bir gün olduğundan ertesi gün de trenle Schlick' e geldik ve yine cok memnun ayrıldık.